Handelsbetingelser

Betaling

   

Taunhaus modtager betaling med VISA, Mastercard, American Express og PayPal. Vi opkræver ingen gebyrer ved betaling via betalingskort eller PayPal.

Til betaling via kort bruger vi den godkendte betalingsserver Stripe, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Alle vores priser er i danske kroner (DKK) og inkl. 25% dansk moms.

Forsendelse

Varerne afsendes oftest på dagen, og senest tre dage efter at ordren er modtaget. Varerne sendes med PostNord, beskyttet i hårde paprør. Alle plakater leveres uindrammet med mindre andet er angivet i beskrivelsen af varen.

Vi sender til hele verden.

Fragtpriser
Fragt i Danmark: 35 kr.
Fragt i resten af verden: 50 kr.

Forventet leveringstid i Danmark er 2-4 hverdage, til Europa 3-10 hverdage, og udenfor Europa 7-14 hverdage.

Lokale told- og momssatser kan dog tillægges din pakke fra lokale toldmyndigheder. Taunhaus dækker ikke disse udgifter, ligesom vi heller ikke er ansvarlige for eventuelle forsinkelser i forbindelse med toldbehandling eller lignende.

Bemærk: Hvis en uafhentet vare kommer retur til Taunhaus, beder vi dig indbetale fragtomkostninger, inden varen sendes igen.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine fragtomkostninger. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamation rettes henvendelse til info@taunhaus.dk og reklamationsvaren sendes til:

Taunhaus IVS
Rudolph Berghs gade 47,
2100 København Ø
Danmark

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Hvis varen skal ombyttes eller købet skal ophæves, skal du levere varen tilbage til os, så varen fremstår som ny ved modtagelsen, så vi har mulighed for at sælge den til en anden. Hvis varen fremstår brugt eller er beskadiget, skal du betale for værdiforringelsen. Vi vurderer en eventuel værdiforringelse.

Hvis du fortryder dit køb, skal du gøre følgende:

  1. Skriv en mail til info@taunhaus.dk, hvor du gør os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Dette skal gøres indenfor 14 dage fra modtagelsen af varen.
  2. Print og udfyld vores returseddel, og send den sammen med dine returvarer. Dette skal du gøre senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Retursedlen finder du her:

     Hent returseddel

  3. Send returvaren til:
    Taunhaus IVS
    Slangerupgade 14, 3.tv.
    2200 København N
    Danmark

    Omkostninger til returnering afholdes af dig.

Persondatapolitik

For at du kan handle hos os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer, mailadresse og betalingsoplysninger.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Taunhaus og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Herudover indsamler vi følgende typer af oplysninger: dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke af vores sider du klikker på, i forbindelse med hjemmeside-statistik.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til taunhaus.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på info@taunhaus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: EU Klageplatform