Terms & Conditions

Payments

   

You can pay with with Mastercard, Visa, Visa/Dankort and Paypal, including the major creditcards supported by Paypal. All prices include Danish applicable tax / VAT of 25%.

Please note that if you place an order for delivery outside the EU, prices are shown without the VAT, which is not to be paid for orders outside the EU. However, it is the responsibility of the buyer outside the EU to pay any import duties that may be added upon import to the buyer’s country.

Shipping

We offer free worldwide shipping!

All orders will be sent within 3 business days. The default courier is POST NORD. Please note that all packages will be sent to your checkout address, not your PayPal address.

Local charges (sales tax, customs duty etc.) can occur depending on your region and local customs duties. Taunhaus is not responsible for any such charges or for any possible delay during shipping.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine fragtomkostninger. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamation rettes henvendelse til info@taunhaus.dk og reklamationsvaren sendes til:

Taunhaus IVS
Slangerupgade 14, 3.tv.
2200 København N
Danmark

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Returneringsomkostninger skal du selv afholde. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Hvis varen skal ombyttes eller købet skal ophæves, skal du levere varen tilbage til os, så varen fremstår som ny ved modtagelsen, så vi har mulighed for at sælge den til en anden. Hvis varen fremstår brugt eller er beskadiget, skal du betale for værdiforringelsen. Vi vurderer en eventuel værdiforringelse.

    Hvis du fortryder dit køb, skal du gøre følgende:

  1. Skriv en mail til info@taunhaus.dk, hvor du gør os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Dette skal gøres indenfor 14 dage fra modtagelsen af varen.

  2. Print og udfyld vores returseddel, og send den sammen med dine returvarer. Dette skal du gøre senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Retursedlen finder du her:

     Hent returseddel

  3. Send returvaren til:
    Taunhaus IVS
    Slangerupgade 14, 3.tv.
    2200 København N
    Danmark

    Omkostninger til returnering afholdes af dig.

Persondatapolitik

For at du kan handle hos os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer, mailadresse og betalingsoplysninger.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Taunhaus og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Herudover indsamler vi følgende typer af oplysninger: dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke af vores sider du klikker på, i forbindelse med hjemmeside-statistik.

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til taunhaus.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på info@taunhaus.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: EU Klageplatform